Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Děkuji všem za vyjádření názoru k mému článku. Abych se přiznala, překvapila mě míra expresivity v některých komentářích. Svůj článek - blogový text - jsem psala klasicky subjektivně, a to je třeba si uvědomit. Každý máme jiné preference, názory a hlavně osobní zkušenosti. :-)Ta moje s Bulharskem nebyla pozitivní, a tak jsem článek taky (s důvody proč), napsala. Nikomu můj názor však nevnucuji. Každý máme nebo si uděláme vlastní. Ti, kteří mají Bulharsko z různých důvodů rádi, to neberu. Jsem ráda, že jste měli pozitivnější zkušenost než já. Sama bych si svým způsobem přála, aby na mě Bulharsko zanechalo lepší dojem. Jak jsem psala v textu, obvykle se mi líbí téměř všude a na různá místa v Evropě, i té východní, ráda vzpomínám.

1 0
možnosti
Foto

Blogování znamená trh s vlastní kůží a často jde o boj. O boj blogera samotného se sebou. Zvykejte si, nebo tady nepřežijete. Tohle není klub starých dam při čaji o páté. Nesete kůži na trh, počítejte i s negativními a kritickými ohlasy. Přeju Vám, abyste to dala R^

1 0
možnosti
Foto

Byla jsem v Bulharsku - ještě za předchozího režimu = čili za babku - třikrát. A na tamější lidi si rozhodně stěžovat nemohu. Všude chleba o dvou kůrkách.

A jídlo? No jistě - podle toho, kde jíte.

Hambugrárny nehrozily...nevím, jak teď...

Ale zmrzlina - ta vážená ( nemíním, že Vy jste vážená, myslím, že zmrzlina je na váhu), ta je tam furt naprosto perfektní. Což vím od známých, kteří tam poslední roky jezdí.:-)

0 0
možnosti
Foto

Aleno, děkuji za názor. Každý máme jiné preference, názory, osobní zkušenosti a třeba i chutě. Můj blogový článek je klasicky psaný subjektivně a tak je také třeba k němu přistupovat. Jsem ráda, že Vám se v Bulharsku líbilo i chutnalo. :-)

0 0
možnosti
AG

A34l78e20x 39G98r82e91g47o56r

17. 7. 2018 15:49

Napsat, že v Bulharsku není nic moc architektura je směšné. Asi je třeba se jen pořádně podivat. Nazvat jejich bílý chléb vekou je taky svědectvím o Vašem pohledu na okolní svět.

Moře je prostě díky písku kalnější ale že je plné řas bych neřekl a možná byste Bulharům mohla poradit,jak se dá Černé moře od řas vyčistit.

Gastronomie je v této zemi na zcela jiné bázi než ta naše a opravdu nevím, co Vám na ni vadilo. No možná jste jen obyčejný vegetarián a bezmaseho jídla je tam opravdu málo. Očekávat v Bulharsku pizzu a těstoviny ve stejné kvalitě jako v Itálii je přinejmenším hloupé.

No a lidé? Prudní jedinci věčně kritizující a nespokojení s kde čím jsou všude ale pravda je taková, že v Bulharsku je jich daleko méně než třeba u nás.

2 0
možnosti
Foto

Souhlasím s Vámi. Možná se dáma v Bulharsku dostala do nějaké oblasti, kde už měli letité špatné zkušenosti s turisty...

(O té architektuře to byla jistěže trapná neznalost.)

1 0
možnosti
Foto

Inu.. to jsme asi každý byli v jiném Bulharsku :)). v roce 2000 jsem strávil pár týdnů v Burgaské oblasti, později ve Varně, v Sofiii... a všude jsem potkával celkem fajn lidi. Hory super, moře super, Sofie špinavé město... s psama, to je fakt. Sredec taky fajn, i když posílat poštu odtamtud do Česka byl porod a při vzpomínce na místní nemocnici mám ještě doteď husí kůži, bo jsem myslel že jsem v minulém století. Ale jídlo.. pro mě, pro masožravce ráj. Pivo příšerný. Co je ale fakt to nejpodstatnější, tak fakt lidi... srdečný, dobrý. Jako moraváci :).

6 1
možnosti
Foto

Patriku, díky za komentář. Jsem ráda, že jste měl s lidmi v Bulharsku pozitivní zkušenost. Jak jsem psala, také jsem narazila na několik příjemných lidí, bohužel mi spíše přišlo, že se jednalo o výjimky. Možná to bylo ale hlavně tím, že jsme dost času trávili při pobřeží a v těchto oblastech Bulhaři nevypadali, že by měli "turisty" v oblibě...:-/

0 0
možnosti
OK

O38t27a 77K72i17n66c

16. 7. 2018 21:05

Do Bulharska jsem jezdil dost často za minulého režimu, kdy možnosti cestovat po světě byly značně omezené. Značná část mých návštěv Bulharska se týkala hor - Rodop, Rily a zejména Pirinu (letní horské turistiky), nevím, jak to tam vypadá dnes, ale tehdy to byla nedotčená krajina s krásnou přírodou a srdečnými lidmi (někdy jsem ani za celý den žádné nepotkal). Nyní, když už jsem starší a pohodlnější, jsem si zamiloval Řecko a lenošení a tamních překrásných moří.

4 0
možnosti
Foto

Oto, děkuji za komentář. Přiznám se, že v bulharských horách jsem nebyla. Znám ale osobně několik lidí, kteří tam byli (a na rozdíl od pobřeží) si nemohli takovou dovolenou vynachválit. Já mám bohužel z míst, která jsem sama navštívila jinou zkušenost. Mnoho příjemných lidí jsem za dobu strávenou v Bulharsku (minulé léto téměř dva měsíce) nepotkala, i když se samozřejmě našly výjimky. Každý máme zkrátka jiné preference a zkušenosti a já jsem ráda, že Vy máte s Bulharskem pozitivní. :-)

0 0
možnosti
JO

Byla jsem v Bulharsku 4x a moc se mi tam líbilo. Jednou jsme byli v přeplněném turistickém středisku a tam se mi, pravda, moc nelíbilo, ačkoli dětem ano. Všude kolem pláže to byl jeden velký lunapark.

Pak už jsme jezdili spíše mimo hlavní centra a tam bylo nádherně, krásné moře, dobré jídlo a lidé jako všude, někdo s dobrou náladou, jiný s horší. Děti si tam dávaly denně ty velké, na ulici dělané, palačinky. Chodili jsme kolem jednoho stánku, kde ty palačinky dělal mladý, veselý a pěkný Bulhar s dlouhými vlasy. Kluky si posadil na pult a palačinky dělali spolu, děti to milovaly a dodnes vzpomínají.

0 0
možnosti
Foto

Jitko, jsem ráda, že Vy máte s Bulharskem pozitivní zkušenost a líbilo se Vám tam. Také znám osobně několik lidí, kteří se do Bulharska rádi vracejí. Každý má však jiné preference a hlavní osobní zkušenost. Ta má nebyla nejlepší, v zemi jsem strávila minulé léto dostatečně dlouhou dobu (téměř dva měsíce), abych si na to udělala jasný názor. :-)

0 0
možnosti
Foto

...a buďte si jistá, že to bez Vás překrásné a milé Bulharsko přežije. Myslím, že tohle dělali ti hned porevoluční... vyrazím k Slovanům a jsem trochu víc. A ne... nemáme to za sebou. Budeme tu naklizenost a předklon očekávat hlavně u jiných a nějak se zapomenem kouknout k nám. Jediné, co mi štve, jsou opravdu ta zvířata... tady to asi přece jen trochu víc honíme, pečujeme, což je fajn.

5 0
možnosti
Foto

Radko, přiznám se, že moc nechápu Váš komentář. Navštívila jsem spoustu slovanských zemí a mnoho z nich mě okouzlilo a ráda se do nich vracím. Bulharsko bohužel není jednou z nich, má zkušenost v zemi pro mě zkrátka nebyla pozitivní. Každý máme ale jiné názory, preference a vlastní zkušenosti. :-)

1 0
možnosti

J30a71k28u89b 75Š59o85l75c

16. 7. 2018 17:48

Pečivo výborné, ovoce fajn, pizza jako u nás, ceny jako u nás, lidé jako u nás. Pláže normální. Dát si něco, co není na jídelním lístku? To by mě nenapadlo.

10 1
možnosti
Foto

Jakube, určitě jsem si neobjednávala nic, co nebylo na jídelním lístku, to jsem v článku také vůbec nepsala. Jak píšete, to by mě opravdu nenapadlo. Problém spočíval v tom, že jsem si často objednávala něco z menu, ale následně mi obsluha sdělila, že dané jídlo/nápoj vůbec nemají. V Bulharsku jsem strávila minulé léto téměř dva měsíce a toto se mi stávalo opravdu často. Jsem ráda, že Vám v Bulharsku chutnalo, každý máme jiné chutě a preference. :-)

1 0
možnosti
JS

Na rozdíl od Vás jsem byl v Bulharsku cca třicetkrát. Před lety jsem tam zažil i situaci, že nešel v hotelu el.proud. Přesto mám tuto zemi rád a doporučuji jeji návštěvu každému, kdo se necítí jako nadčlověk a přitom nečerpá svůj názor pouze z filmových ukázek dovolené na francouzské riviéře.

8 0
možnosti
VV

Ja tam nikdy nebyl, uz jen proto, ze jsem se obaval abych nedostal Mamajku.

Ta musi byt horsi nez takova viroza v Praze.

0 1
možnosti
Foto

Nezlobte se na mě,. ale působíte spíše tak, že jste snad krom toho Bulharska nebyla nikde ve středomoří. Co Řecko a jeho bordel všude, kam se člověk podívá? A to jsem byl na pevnině, na Peloponésu, na Korfu, na Krétě, na Santoriny, na Kosu a co já vím, kde všude .Co toulavé kočky a psi na každém rohu, v Athénách dokonce prašiví? Co Sicílie? Byla jste někdy na Sicílii? Tam je všude kolem turistických hotelů uklizeno? A je všude moře jako v Karibiku? Neplavou v něm odpadky z projíždějících lodí a z lodí, které vyvážejí popelnice na moře? A ochota lidí? Mám s Bulhary přesně opačné zkušenosti, než Vy a byl jsem tam třikrát, pokaždé někde jinde. Dávat si těstoviny, nebo pizzu v Bulharsku? Asi stejné, jako si chtít dát svíčkovou v Británii. Bulharská kuchyně má mnoho vlastních receptů, jenže to byste je musela zkusit. A chtít něco, co není na jídelním lístku? Zkuste to u nás na Václaváku... Možná pak budete psát podobný ublížený traktát na české číšníky.

25 0
možnosti
Foto

Vladimíre, děkuji za názor. Samozřejmě jsem byla i v jiných středomořských destinacích - při pobřeží třeba ve Španělsku, Itálii, Řecku nebo Turecku. To, že je nepořádek i jinde ještě neznamená, že ho budu schvalovat a bude se mi líbit v Bulharsku. Vždyť já přece nenapsala, že v Řecku žádný nepořádek není - tento článek byl věnovaný Bulharsku. A byl jednou z věcí, která mi celkový dojem ze země zkazila. Moře v Bulharsku jsem zmínila z toho důvodu, že právě již např. zmiňované středomořské destinace obvykle nabízejí moře daleko čistější, jako příklad si vezměme třeba Jadran. Černé moře je zkrátka jiné a obvykle plné řas. To, že lodě vypouštějí odpadky do moří je problém plošný a netýká se jedné jediné země. Pizzu jsem zmínila čistě z toho důvodu, že jsem v Bulharsku strávila minulé léto téměř dva měsíce a za tu dobu mě na ni našla chuť. Vím, že se nejedná o jejich národní jídlo, to ještě ale přeci neznamená, že se nedá najít jediná restaurace, kde by ji uměli udělat...Samozřejmě jsem zkoušela mnoho bulharských specialit a kdybyste četl pozorně, zmiňovala jsem, že např. tradiční grilované maso či čerstvou zeleninu, která pokrmy často doplňuje naopak doporučuji. Zároveň jsem nepsala, že jsem si někdy objednávala něco, co není na jídelním lístku. Naopak se mi mnohokrát stalo, že jsem si chtěla objednat něco z menu, ale obsluha mi sdělila, že to vůbec nemají a ještě se tvářila pohoršeně, že se na takové jídlo/nápoj vůbec ptám.

0 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1019x
Jsem blonďaté melancholické stvoření, které miluje cestování, dobré jídlo a kvalitní spánek. Mám ráda poznávání nových kultur a lidí z různých realit, to je pro mě motorem energie a inspirace. O mých dobrodružstvích a zážitcích z cest se dočtete také na blogu: https://wanderingsloths.jimdo.com/

Seznam rubrik